Böcker och stigar

Föreningen arbetar för att tillgängliggöra vårt material via denna hemsida.

Boken om Tegelhagsskogen – naturreservat i södra Sollentuna

Boken är slutsåld

En nyutgiven bok (2:a upplagan 2018) skriven avFramsida del 1 Herbert Henkel. Boken är uppdelad i två delar.

Del 1 handlar om områdets Natur och naturhistoria och del 2 om Tegelhagsskogens Kulturhistoria.

Framsida del 2Totalt 219 sidor fyllda med intressanta fakta och iakttagelser från kommunens sydligaste naturreservat, illustrerat med fina färgbilder. En karta i dubbelt sidformat ingår i varje del.

För endast 200 kr + frakt får du båda delarna. Beställ genom e-post längst ner på denna sida.

Boken om Törnskogen

Bokane kan finnas kvar på Akademibokhandeln i Sollentuna centrum och några ex finns för försäljning vid aktiviteter vid Vaxmoratorpet.

255 sidor med fakta om Törnskogens natur samtBoken om Törnskogen
natur- och kulturhistoria. Här kan du få mängder med tips på intressanta platser att besöka. Boken är försedd med många färgbilder och kartor. Den har givits ut av Naturskyddsföreningen med anledning av bildandet av Södra Törnskogens naturreservat.

Natur- och kulturvandring i Tegelhagsskogen

Häftet är slutsålt

Karta till häftet (för nedladdning)

Stighäften

Häftena beskriver stigarna som föreningen har skapat i Törnskogen. De innehåller detaljerade kartor och färgbilder. A5-format.

Pris 40 kr styck + frakt (se nedan).

Framsida FornstigenFramsida VildmarksstigenFramsida UIN

Vildmarksstigen

Denna stig har ersatts av Törnskogen runt med nästan samma sträckning.
Några ex av vår skrift som gäller vår stig med nästan samma sträckning finns  kvar och kan köpas vid aktiviteter vid vaxmora torp.

Urtid-Istid-Nutid
En stig som beskriver och utbildar i geologi.

Det finns några häften kvar som kan köpas vid aktiviteter vid Vaxmoratorpet.

Beskrivning finns även digitalt enligt länken nedan.

Urtid-Istid-Nutid (vaxmoratorp.se)

Fornstigen Långbroleden

Skriften är slutsåld

Passa på!

Sista chansen att fynda böcker och planscher. Utförsäljning i Naturskyddsföreningens gamla naturbutik.

Till naturbutiken